
Syklon vuoden 2025 kilpailukykyanalyysi: Asiakaslähtöisyys ja uudet ratkaisut kehityksen kärjessä
Toteutimme syksyllä 2025 jo viidennen kerran asiakaskokemusta ja kilpailukykyä mittaavan tutkimuksen asiakkaillemme Ratkaisutoimisto Seedin kanssa.
Asiakkaiden tyytyväisyyttä mittaava NPS-lukumme on 17 (asteikolla -100:sta +100:n). Saadun palautteen mukaan meillä on vielä kehitettävää asiakaslähtöisyydessä sekä tarjonnassa. Syklon operatiivinen teho ja muutoskyky (CCI, Change Capability Index) on kehittynyt positiiviseen suuntaan: +28 pisteestä +44 pisteeseen.
”Haemme Syklossa vahvaa kasvua ja asiakkaidemme odotukset ovat erityisesti muovien kierrätyksen tehostamisen osalta korkealla. Vuonna 2026 muovinkierrätys- ja biokomposiittilaitosten valmistuttua uudet ratkaisumme ovat käytettävissä ja olemme tuotannossa lunastamassa lupauksiamme”, sanoo Syklon toimitusjohtaja Teemu Koskela.
Syklo Community -sovellus on tuttu vasta Oulun lajittelulaitoksella asioiville asiakkaillemme. Saimme sovellusta käyttäneiltä arvokasta palautetta ja otamme sen huomioon kehitystyössämme.
Tutkimuksen tulokset siivittävät kehitystyötä
Kehitämme asiakaslähtöisyyttämme ja tarjontaamme tulevan vuoden aikana. Järjestämme enemmän kohtaamisia asiakkaiden kanssa ja vahvistamme resurssejamme ja järjestelmällisyyttämme koko toimintaketjussa sekä asiakastyössä. Näiden keinojen avulla tavoitteemme on parantaa asiakastyytyväisyyttämme merkittävästi.
Tuomme myös Syklo Community -sovelluksen ensisijaiseksi toimitus- ja raportointiportaaliksi kaikille asiakkaillemme. Mobiilisovelluksemme avulla jätteiden logistiikkaketjun toimivuus kehittyy uudelle tasolle ja asiointi Syklolla käy käden käänteessä. Tavoitteena on ottaa sovellus käyttöön Oulun ekovoimalaitoksella vuoden 2025 lopussa ja Hyvinkäällä ensi vuoden aikana.
Iso kiitos kaikille Syklon kilpailukykyanalyysiin osallistuneille! Viedään jatkossakin maailmaa yhdessä kohti tehokkaampaa kiertotaloutta.
Lue lisää palvelustamme ja ota yhteyttä!